Home > Хартиено > Хартиено

Хартиено

Cup

Винаги съм обичала хартията. В нея има нещо магично. Тя е сред изобретенията, които са изиграли голяма роля за развитието на човечеството. Всяка книга има чар – стара или нова, запазена или окъсана, гениална или пълна със словоблудства. Да не говорим колко спомени и умиление може да предизвика стара детска рисунка или писмо (истинско писмо, с плик, марка и нарисувано цветенце в ъгъла).
Преди почти две години заобичах хартията малко повече от обикновено, защото освен класическите й форми се заинтересувах към огромния свят на изкуството от хартия. И видях, че адски много гениални хора творят наистина прекрасни неща с ръцете си, и мигновено моите лапички също засърбях да режат, сгъват, прегъват, лепят и завързват какви ли не хартиени неща.

Преди това само се възхищавах на хората, които можеха да правят красиви неща – като Деси, която никога не оставя салфетка, флаер или етикет непокътнати. Тя ми направи един от най-хубавите ми хартиени подаръци, който аз много безразсъдно забравих в една стара квартира.
Въпреки че се занимавам рядко, това ме прави много щастлива. И спокойна. И мъничко по-добра. Освен това помага и на хората около мен да станат мъничко по-щастливи, когато им подаря нещо хартиено.
Началото на хартиената ми авантюра бяха класическите оригами, при които се прави фигурка от един лист хартия. След това преминах към малко по-специфичните 3D оригами. В тях няма нищо сложно (много често класическият вариант е по-труден), но си трябва повечко сгъване. Всяка фигура е направена от много (по-скоро много много много) мънички еднотипни фигурки, които се правят от правоъгълничета. Най-често се използва лист А4, който със сгъване и рязане се разделя на 64 еднакви правоъгълничета. С малко повече практика цялостната „обработка” на един лист отнема по-малко от час, в който можете да си бъбрите с някой или да гледате филм.
В цялото триизмерно пътешествие ми помогна един румънец със забавен акцент. В канала си в Youtube razcapapercraft той показва адски много модели, като начинаещите могат да научат как да правят основната фигурка и как се съединяват малките хартиени части. Освен това английският му никак не е сложен, така че не ви трябват кой знае какви чуждоезикови умения. Логично, почти всички фигури, които съм правила, са по негови модели. 🙂 Отскоро научих, че освен 3D оригами, той прави и красиви фигури с квилинг – хартиена технология, която много ме изкушава. В широкото интернет пространство има още много хора, които споделят какво и как изработват, така че ако сега си мислите „Абе то е хубаво, ама на мен няма да ми се получи…”, бих ви посъветвала просто да опитате. Току-виж сте си намерили нова интересна и зарибяваща занимавка.
За жалост ми се струва, че все още малко хора оценяват хартията и изкуството, в което тя може да се превърне. Може би не изглежда достатъчно лъскава или не личи колко труд отнема. Надявам се за в бъдеще повече хора да погледнат с други очи хартията, пък и да не стане, ние, хартиените ентусиасти сме достатъчно надъхани да употребяваме смело килограми хартия годишно не съвсем по предназначение. 🙂

Lebed

Christmas Tree - 2

IMG_20131226_Whatever

Paner 5

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

