Просто tangled

Обичам онези кратки моменти, в които всичко ти се струва възможно. Изчезват проблемите, не ти пука за нищо и ти се иска да намериш прозорец, от който да литнеш. Само колкото да минеш покрай слънцето да му кажеш „Здрасти, пич, к’во ново?”.

Това последно ми се случи вчера, на излизане от киносалона след „Рапунцел и разбойникът”. Малко неща успяват да разтопят иначе твърдата ми като лешникова черупка натура, но това просто ме размаза. Не защото беше чак толкова прекрасно, уникално и превъзходно, а просто защото ме накара да си задам един простичък въпрос: „Защо спрях да искам да стана принцеса, когато порасна?”.



Тъпа работа – още не мога да се сетя защо. Измислих само 1 000 причини, заради които не мога да си го мечтая сега. Може би пък е по- добре, че не мога да си спомня какво е разбило безвъзвратно детското в мен. Така ще имам шанса да се кефя максимално на всяка нова анимация на Дисни. А те стават все по- хубави и по- хубави. (1)

Та да си дойдем на думата – Рапунцел и разбойникът. И двамата са големи сладури – красиво нарисувани, добре изпипани и перфектно съчетаващи се. Шматкат се из много приятен цветово балансиран свят. Мааалко в повече ми дойдоха песенните лирични отклонения на всеки 10 минути, но те са си неизбежен елемент от класическите анимации на Дисни. Плюс това децата в салона им се накефиха много, а колкото и да ми се иска, 21- годишни новоизлюпени блогърки с лабилна психика надали са сред основната целева аудитория. 😦

Въпреки че си има всички традиционни 3D елементи, скоковете, водата и летящите неща не натежават над развитието на сюжета. Главните поддържащи роли обират точките – тези две животинки казват най- много без да отронват и думичка. Техните физиономии и уникалните лафове ме накараха да се смея така, както не се бях хилила от много време.

Историята си е като за момиченца на акъл от 3,5 до 7 години. Едно добро съчетание на вече съществуващи неща, от всички принцеси на Дисни до сега, та чак до Мартин Лутер Кинг (2). Едно хубаво, мазничко (3) клише, типично потвърждение на това, причината клишетата са станат клишета е това, че те работят. Няма как да не разкажеш красиво и увлекателно история за момиче и момче, които се влюбват, и да не разревеш публиката. Би било кощунство накрая да няма happy end, въпреки че „реалният живот е приказка с неизменно лош край.”(4)

Което няма как да не ме върне към провалената ми мечта да стана принцеса, когато порасна. Колкото и положително да гледам на нещата, няма изгледи някой да се откаже от царска корона заради мен. Няма изгледи и някой да ми зашепне с гушкавия тембър на Калин Врачански. (5) Гледам и гледам, но няма и няма някой с прилично оформен нос. Не си и помисляйте да кажете „Ами виж сега, някакси нямаш коса, дълга 20 метра, която свети като запееш, пък и малко си понапълняла тези дни…”. Аргументът не се приема на фона на идеята да свърша в бара на лошите герои от Шрек 2, където да си мечтая Prince Charming да ме забележи. Като си знам късмета, ще свърша с капитан Хук. В най- добрия случай.

*сапунен мехур* *сапунен мехур* *сапунен мехур*

* спукан сапунен мехур* * спукан сапунен мехур* * спукан сапунен мехур*

(1) Повярвайте ми, никой от Дисни не ми е платил да ги хваля. Ако някой иска да ми плати обаче, няма да го разочаровам, само да ми драсне един мейл. 😉

(2) Защото всички знаем, че всичко ново е добре (или не чак толкова) забравено старо.

(3) Както може би сте усетили, обичам думите „мазно” и „сочно”. В моя речник те определено не са еднозначни и могат да имат и позитивна, и негативна конотация. Дерзайте!

(4) Георги Лозанов, 10 декември 2010г.

(5) Докато не съм забравила покрай лигавите си лични излеания – като изключим песните, които на места фалшивееха, аудиото бе страхотно. За разлика от превода.

  1. Venelin
    March 23, 2011 at 11:11 pm

    Hah dosta dobre napisano 🙂 edinstveniq mi komentar kum filma kato 21 godishno mom4e e 4e oshte sujalqvam 4e ne go gledah na kino! (imam i 5 tona hvalbi kum disney v rezerv ama me murzi to4no sega da pisha..:)

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

